Pasja Janowa Bacha w archikatedrze warszawskiej

Pasja Janowa Bacha w archikatedrze warszawskiej

Pasja Janowa Bacha w archikatedrze warszawskiej w wykonaniu artystów Warszawskiej Opery Kameralnej, została poświęcona pamięci ofiar wojny w Ukrainie 2022. Koncert, który odbył się 9 kwietnia 2022 r., zostanie powtórzony w Złotej Sali Musikveren w Wiedniu w Wielki Czwartek 14 kwietnia 2022 r.
Warszawskie wykonanie było piękne! Poprowadził je nieznany szerzej w Polsce Michał Maciaszczyk – skrzypek i dyrygent koncertujący w głównych salach koncertowych Wiednia, Drezna, Hamburga, Poczdamu, Pekinu i Tokio. Partie solowe wykonali: Natalia Rubiś, Aleksander Kunach, Artur Janda, Łukasz Górczyński, Rafał Tomkiewicz i gościnnie Sung Min Song – koreański tenor związany z niemieckimi scenami operowymi i koncertowymi. Partie chóralne zaśpiewał Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej prowadzony przez prof. Krzysztofa Kusiela-Moroza. Grała Orkiestra Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej – Musicae Antiquae Collegium Varsoviense.

Pasja Janowa Bacha w archikatedrze warszawskiej. Alicja Węgorzewska – dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej. Fot. Grzegorz Bargieł

Przed koncertem, nawiązując do wojny w Ukrainie, wzruszająco przemówiła Alicja Węgorzewska – dyrektor artystyczna Warszawskiej Opery Kameralnej. Fot. Grzegorz Bargieł
Pasja Janowa Bacha w archikatedrze warszawskiej, 9 kwietnia 2022. Fot. Grzegorz Bargieł

Archikatedra pw. św. Jana Chrzciciela w Warszawie była oświetlana zmieniającym kolory światłem, które wytworzyło nastrój sprzyjający dobremu odbiorowi Bachowskiego arcydzieła. Fot. Grzegorz Bargieł
Pasja Janowa Bacha w archikatedrze warszawskiej. Michał Maciaszczyk – dyrygent. Fot. Grzegorz Bargieł

Maestro Michał Maciaszczyk. Fot. Grzegorz Bargieł
Pasja Janowa Bacha w archikatedrze warszawskiej – Natalia Rubiś. Fot. Grzegorz Bargieł

Natalia Rubiś godnie zastąpiła Simone Kermes. Fot. Grzegorz Bargieł

Tekst Bachowskiej Pasji według św. Jana obejmuje w całości dwa rozdziały Ewangelii św. Jana: J 18,1–40 i J 19,1–42 – opisujące wydarzenia od pojmania Jezusa do złożenia Jego ciała w grobie po ukrzyżowaniu. Wszyscy bez wyjątku wykonawcy – soliści, zespół wokalny i orkiestra Warszawskiej Opery Kameralnej – stanęli na wysokości zadania, a Aleksander Kunach w partii Ewangelisty stworzył wybitną kreację. Koncert został zarejestrowany. Już wkrótce będzie go można wysłuchać na kanale YT Warszawskiej Opery Kameralnej.

Pasja Janowa Bacha w archikatedrze warszawskiej. Od lewej: Sung Min Song, Natalia Rubiś, Michał Maciaszczyk, Aleksander Kunach, Artur Janda, Rafał Tomkieiwcz, Łukasz Górczyński. Fot. Grzegorz Bargieł

Soliści z dyrygentem tuż po udanym wykonaniu. Od lewej: Sung Min Song, Natalia Rubiś, Michał Maciaszczyk, Aleksander Kunach (Ewangelista), Artur Janda (Jezus), Rafał Tomkiewicz, Łukasz Górczyński (Piłat). Fot. Grzegorz Bargieł

Segregator Aliny Ert-Eberdt

realizacja: estinet.pl